Stole My Heart- Kapitel 9

 
           

Ljudet från min mobil som tydde på att någon försökte få tag på mig väckte mig. Jag tog upp mobilen och försökte tyda det som stod på skärmen, då mina ögon inte var vana vid ljuset ännu. När jag kunde tyda det som stod insåg jag att de var 1 missade samtal från Noah, och 6 sms. De fick mig att börja tänka och inse vad klockan var. SHIT! Jag skulle träffat honom för en timme sen.

Jag hoppade ur sängen och drog med fingret över skärmen på telefonen för att den skulle ringa tillbaka. Jag la telefonen mot min axel och gick mot min garderob för att bestämma mig för något att ta på mig.

När jag hörde hans röst i andra änden, blev hela jag varm och jag lugnade ner mig.

”Förlåt förlåt förlåt… jag försov mig!” började jag medan han bara skrattade i andra änden. Hans skratt var som ljuv sång från änglar, de gick stötar nere ifrån magen, bak i ryggen, genom hela kroppen när jag hörde hans röst. Efter många skype-samtal så visste jag nu både hur han såg ut, och hur hans röst lät. Detta var inte första gången jag pratade med honom.

Hans röst upprepade mitt namn flertal gånger och de fick mig att vakna upp ur min ”dröm”

”Hey, Gabby, är du där?”

”Förlåt..” mumlade jag.

”De är lugnt.”

”Ge mig fem minuter, jag är snart där.” Han skrattade igen, sedan löd tonen av att han avslutat samtalet, och jag återvände till verkligheten.

 

När jag stod utanför biosalongen sökte jag med blicken efter honom, men jag kunde inte se honom. Tillslut kunde jag skymta honom bland allt folk och jag gick snabbt fram till honom. Hans leende som mötte mig när jag kom gåendes gick inte att beskriva med ord hur vackert de var. De var som att allt stannade. De var bara han där.

”Hej!” sa jag ynkligt och gick fram för att krama honom. Detta var första gången jag träffade honom i verkligheten, och efter veckor av sms, telefonsamtal, och skypesamtal, så kändes det skönt att få se honom på riktigt. Att få röra vid honom. Att få se att han faktiskt fanns, att jag inte bara drömt allting. Jag andades in hans doft, hans ljuvliga i doft, jag hade kunnat göra de, hela dagen faktiskt, men de skulle bli lite awkward, så jag släppte greppet om honom, och såg in i hans vackra, blåa ögon. Min blick stannade i hans, de var som om jag inte kunde släppa den.

Han harklade sig och jag insåg att jag borde komma tillbaka till verkligheten. Jorden anropar Gabriella.

”Så ska vi gå in?”

”Såklart..” mumlade jag lite generat.

Dejten, om man nu kan kalla det för de, hade gått grymt bra. Bara några minuter till skulle jag få njuta av denna dagen med honom. Vi stod utan för porten in till min lägenhet, jag skulle precis gå in genom  dörren, när han la sina handflator om mina kinder, och kysste mig. Allting stannade, all nervositet som jag hade haft när jag först hade sett honom tidigare idag kom tillbaka och hela jag pirrade av lycka. De här va underbart.

Hans läppar kom längre och längre ifrån mina, och jag kramade honom, hårdare än innan, innan jag skulle försvinna in genom dörren. Drog in ett sista andetag i hans närhet. Jag släppte motvilligt honom och drog mig närmare dörren, med ett leende på läpparna, som antagligen skulle finnas kvar lång tid framöver.

”Hejdå!” sa han tyst, pussade mig på kinden innan han vände sig om och gick bort mot vägen, och jag gjorde likadant och gick in genom dörren.

”Heej! Vart har du varit?” var de första jag hörde när jag klev in i hallen. Visst fan, jag sa aldrig till mamma att jag gick ut.

”Förlåt, jag glömde säga till, jag har vart ute med en… kompis.” sa jag och försökte verka diskret.

”Hm, visst…” sa mamma fundersamt efter att hon hade granskat mitt ansikte.

”En kompis, visst. Jag må vara gammal men inte dum gumman.” Jag skrattade åt hennes kommentar, och in kom en springandes Molly och kastade sig i min famn.

”Heeeej Gabbiii!” skrattade hon när jag lyfte upp henne och slängde med henne i luften.

”Heej Molly!” härmade jag henne och pussade henne på näsan.  Hon skrattade mot mig, och det var de enda som faktiskt kunde göra den här dagen om möjligtvis bättre.

”Jag älskar er så jävla mycket!” trallade jag, och med en förvånad blick från mamma lämnade jag köket och försvann in i mitt rum, för att göra mig i ordning för natten.

Bästa dagen på länge.


Ojojoj, nu börjar de hända lite grejer. Hur kommer de här gå? Kommentara nu bejjbs, jag vet att ni kan. Skulle gärna vilja ha lite respons. :) Ajja, de kommer komma mera drama framöver, nu är det mycket nya personer och sånt, de kanske är lite rörigt, men de kommer att bli bättre sen. Promise. Och glöm nu inte kommentara. ;)

 
 
 
 
 
 
 
 
 


hiihi va sött ^^ hehe... asbra skriver babe, längtar t nästa! xx

Svar: Hihi! Tackish! Älskarejj bebb! :*
onedsnovell.blogg.se

2013-01-05 // 14:46:18

Skitbra befb!

xxOlivia.

Svar: Tack Bebb! Nöff Nöff! xx
onedsnovell.blogg.se

2013-01-05 // 20:21:01
» Maja

Hej! La precis upp mitt första kapitel av min nya novell, kika gärna in och kommentera vad du tycker! :)

Svar: Hejj! Självklart! :)x
- My. xx
onedsnovell.blogg.se

2013-01-05 // 23:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback