Stole My Heart- Kapitel 4

         
 
 
  

Jag tryckte på den gröna luren som syntes på min skärm, för att svara på samtalet från min brorsa.

”Heej!” sa han på svenska, och hans fru, Louise skrattade i bakrunden på grund av hans dåliga försök att snacka svenska.

”Hello!” svarade jag skrattandes, och han mumlade nånting.

”Så, hur är det i England?”

”Kallt, hur är Sverige?”

”Kallare..” skrattade han. Louise syntes i kameran och jag log mot henne. Även att hon var drygt 10 år äldre än mej så kom vi jättebra överens, och vi hade jättekul när vi träffades.

”Hej sweetie!” sa hon, och vinkade ännu en gång i kameran, och jag vinkade tillbaka.

Mamma knackade på dörren intill mitt rum, fast hon kom ändå in i rummet innan jag hann svara.

”Varför knackar du för?” frågade jag mamma roat.

”Lite respekt får man ju ha.” Nate, alltså, min bror skrattade åt hennes komentar.

”Så när ni nu båda ändå är här så..!” började Nate innan mamma hann avbryta honom.

”Men Hej älskling, varför får inte jag vara med och prata?” hon satte sig ner i soffan jämte mej och fortsatte med att snacka om hur dissad hon kände sig när jag inte hade sagt till henne att jag snackat med Nate.

”Mamma ta det lugnt! Han försöker faktiskt berätta något!” Jag fick tillslut mamma att bli tyst så han kunde berätta klart.

”Så, vi hade tänkt komma upp till London vid jul, om de går bra?”

”jo, självklart, åh, de kommer bli så kul. Att äntligen få se er båda igen, de va så länge sen. Åhh!”

”Bra. Men vi får höras senare om när vi ska komma och det!”

Jag la märke till klockan i hörnet av datorn, 12.00.

”Mamma, när börjar du jobba?”

”Shit, jag kommer bli sen.” skrek hon, och slängde sig nästan mot dörren, men innan hon gick ut så gjorde hon en slängkyss mot kameran.

”Hejdå älskling, de finns lite pengar på bordet så du och Molly kan fixa något att äta. Hejdå, Puss!” Sedan försvann hon ut genom min dörr, och jag kunde höra ytterdörren smälla igen efter henne.

Jag vände återigen blicken mot datorn för att fortsätta samtalet.

”Är hon alltid sån där?”

”Mhm, för de mesta, hon jobbar jämt.” Jag kände att tårarna brände innanför ögonlocken, och jag ville inte att min bror skulle se mej gråta, eller inte just nu. Om jag skulle börja gråta nu, så skulle jag aldrig kunna hindra de, och jag skulle vara tvungen att gå och hämta Molly hos en kompis om en timme.

Jag bestämde mej för att avsluta samtalet, så jag sa hejdå och lade på.

Jag gick snabbt in på twitter för att scrolla igenom händelserna från dom 20 personerna som jag följde. Inget speciellt. Jag la sedan ihop datorn och la den på skrivbordet.

Jag bestämde mej för att börja gå, eller jag skulle hämta Molly så jag började göra mej i ordning. Innan jag gick ut så tog jag pengarna som mamma hade lagt på bordet och la dom sedan i en av fickorna på min jacka.

Jag gick ut genom dörren och tog upp nyckeln för att låsa, och gick sedan bort mot hissen.

När jag väl kom ut så insåg jag hur kallt de va och drog jackan tightare om mina axlar, och drog på mej ett par vantar.

Jag tryckte på ringklockan till de röda tegelhuset, och väntade på att någon skulle öppna. De hördes fotsteg innanför dörren, sedan smälldes den upp.

En kvinna med långt blont hår var det som öppnade, hon förstod att jag skulle hämta Molly och ropade därför på henne. De dröjde inte länge förens min lillasyster kom springandes i hallen.

 

Vi stod utanför dörren till en pizzeria och jag kände i fickan efter pengarna innan vi gick in. När vi kom in så slogs jag av värmen och doften, och Molly drog till sig sin hand för att springa och sätta sig vid ett bord där det stod soffor runt och jag log mot henne.

 

När vi hade tryckt i oss hela pizzan så var jag proppmätt och orkade knappt ställa mej upp, men Molly så gott som tvingade mej, då hon hade så mycket energi så hon hoppade nästan i soffan.

Jag tog hennes hand och vi gick ut i kylan igen.

”De är kallt!” klagade Molly när vi kommit ut. Jag drog ner den rosa mössan hon hade på huvudet så att den nästan täckte hennes ögon, och så knäppte jag hennes jacka, och vi började gå igen.

 

När jag hade låst upp dörren intill lägenheten så sprang hon in med skorna och allt och la sig i soffan, och när jag kom in i rummet, kanske 5 minuter senare, så hade hon redan somnat.  Jag kollade på klockan och såg att den redan hade blivit 7. Jag började klä av henne, men försiktigt så att hon inte skulle vakna. Sedan gick jag ut i hallen och la alla hennes ytterkläder i en stor hög då jag inte orkade hänga upp det.

Jag gick in till vardagsrummet och satte mej jämte henne i soffan och tryckte sedan på tv:n. 


 

Kapitel 4, Wiho! 

Vad tycks? lite åsikter nurrå? :) 

 
 
 


Bra som vanligt Boo!

xxOlivia.

Svar: TackTack bejjbis! xx
onedsnovell.blogg.se

2012-12-20 // 19:42:25

tjohej!! asbra kyckingvinge ;Dxx

Svar: Haha, tach grodlår. ;Dxxx
onedsnovell.blogg.se

2012-12-20 // 21:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback