Stole My Heart- Kapitel 16

       

 

Jag tog Mollys hand och vi gick mot Harrys och Louis lägenhet. Molly hade tjatat hål i huvudet på mig om att få träffa killarna igen. Hon tyckte verkligen om dom.

Jag hade inte sett Harry sen våran ”dejt”, och jag hade inte berättat något för Zayn, eller dom andra killarna. Det var nog bäst så. Innan jag visste vad Harry faktiskt kände för mig.  

Vi stod nu utanför dörren till deras lägenhet och Molly nästan hoppade av lycka. Det var Zayn som kom och öppnade. Han hann inte säga något innan Molly slängde sig i hans famn. ”Hej!” sa han och jag kunde höra hur Molly skrattade när han slängde med henne.

När han släppt ner henne så gav han mig en kram och Molly sprang in till vardagsrummet där jag antog att resten av killarna var.

”Heej Gabbyyyy!” sa Zayn och gav mig en hård kram.
”Hej Zaayn!” skrattade jag.
”Hur är det?” frågade han när han släppt greppet om mig.
”Bra.. faktiskt.” log jag och hängde av mig jackan. Han log tillbaka mot mig och vi gick in till dom andra.

”Heeeeeej!” skrek killarna i kör. Jag kramade om dom, Niall, Liam och Louis. Sist kom jag till Harry. Jag log mot honom och han gav mig en diskret mjuk kyss på kinden när han fångade in mig i sin trygga famn, och jag kände hur mina kinder hettade och jag hoppades att ingen såg något.

Molly satt i Louis knä och babblade på, antagligen om något tv program eller något, Louis satt och nickade, intresserat, och sa ibland saker som fick henne att börja skratta. Vi andra satt och diskuterade om vi skulle äta kinamat eller pizza.

”Vi tar pizza, jag är hungrig!” klagade Niall. Liam och Zayn gav upp och det fick bli pizza.

Kvar i lägenheten blev jag och Zayn. De andra hade tagit med sig Molly och gått ut för att hämta pizzorna och köpa godis för ikväll.

”Så vad är på gång mellan dig och Harry?” frågade Zayn retsamt när de andra hade gått.
”inget..” försökte jag och jag kunde inte hindra leendet.
”Nänä.. Så du tror inte jag har lagt märke till de kärleksfulla blickarna, generande leenderna?”
”Zayn, du suger!” sa jag och han lipade mot mig.
”Sååå?” frågade han och väntade på ett svar.
”Okej.. vi har vart ute, en gång..”
”JAG VISSTE DET!” skrek han.
”Tyst!” sa jag och slog till honom löst på armen, och han skrattade åt mig.

 

Efter kanske en timme så öppnades ytterdörren och doften av kartong och pizza fyllde snabbt hela lägenheten. Jag reste mig från soffan och gick ut till köket. På bordet stod nu sex kartonger med pizzor och fyra matkassar, fast det lär nog inte va någon mat i dom.

Jag gav Molly en bit av pizzan och la den på en tallrik. Hon tog den och gick ut till dom andra. Harry och jag var nu ensamma i köket.  Han gav mig ett stort leende, och blinkade mot mig innan han försvann ut också. Jag kom sist in i rummet och fick därför sitta på golvet, jämte Harry.

Zayn gick fram till den stora tv:n och la i skivan i dvd spelaren.
”Vilken film?” frågade jag med munnen full av pizza.
”Bedtime Stories!” sa Molly högt. 

Filmen startade och jag kände Harrys hand söka efter min. Jag tog den och flätade in mina fingrar ihop med hans.

”HARRY OCH GABRIELLA ÄR KÄRA!” skrek Molly och fnissade. Jag kände mina kinder hetta och min hand släppte snabbt Harrys. Jag tittade mot honom och han var lika röd han. Bakom oss i soffan hördes visslingar från Louis och jag vände mig om för att slå till honom på benet.

”Kan vi starta filmen nu?” sa jag trumpet, och Harry gav mig en fjäderlätt kyss på kinden. Vilket bara gjorde att Louis började vissla ännu mer. Jag blev så generad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.  

Filmen startade och lyckligtvis för mig så fick det resten av gänget att glömma vad som precis hade hänt.

Efter bara kanske 10 minuter så hade Molly redan somnat, och man kunde höra hennes djupa andetag. Hon hade lagt en kudde i Liams knä innan som hon nu låg med huvudet på.

”Vill du att jag ska ta henne?” frågade jag Liam. Jag fick en lätt skakning som svar.
”De är lugnt!” sa han och drog en filt över henne, och jag vände ansiktet tillbaka mot tv:n. Jag vilade blicken på Harrys ansikte i profil.  Hans lockar låg perfekta och ramade in ansiktet. De var inte svårt att förstå att så många tjejer hängde efter honom.

”Ser du något vackert?” viskade han med ett leende, och jag log lite generat och vände direkt tillbaka ansiktet mot tv:n. Jag kunde fortfarande känna hans blick bränna i nacken. Jag kollade in i de gröna ögonen, jag kände trygghet och värme där. Hos honom. Med honom. Han la sin arm om mina axlar och drog mig in i hans famn. Jag slöt ögonen och föll in i sömn i hans trygga famn. 


 

Förlåt för jätteseg uppdatering, men det ska bli bättre nuuue!! :)



Skitbra som alltid! Puss! xxOlivia.

Svar: Taaaack bebboo!! Puuuuss! xxx
onedsnovell.blogg.se

2013-03-29 // 13:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback